Acasa
Educație
Învățământ gimnazial
Cluburi extracurriculare

Cluburi extracurriculare

Dorim diversitate in unitate! In completarea învățării academice, școala noastra aduce un plus de varietate și bucurie in programul de dupa-amiaza al copiilor - cluburile extracurriculare, care oferă copiilor oportunitatea de a se dezvolta multilateral, optând pentru unul sau mai multe dintre domeniile oferite de școala noastra. Astfel, putem identifica adevarate talente printre copii și ii putem susține și îndruma în drumul lor spre performanță. De asemeni, cluburile au rolul de a destinde elevii și de a dezvolta o serie de calități umane și sociale foarte valoroase în viața cotidiană. Cluburile extracurriculare pentru care pot opta elevii nostri sunt urmatoarele:
  • Bricolaj – dezvoltam creativitatea si indemanarea
  • Arta actorului –  dezvoltam increderea, dictia, memoria si empatia
  • Pian – dezvoltam perseverenta, memoria, indemanarea si simtul artistic
  • Chitara - dezvolta perseverenta, memoria, indemanarea si simtul artistic
  • Tobe - dezvoltam perseverenta, memoria, indemanarea si simtul artistic
  • Dans – dezvoltam perseverenta, ritmul, simtul artistic si maiestria miscarii
  • ARC sports – cladim un corp sanatos pentru o minte sanatoasa
  • ARC fotbal – dezvoltam strategia, perseverenta, spiritual de echipa si cooperarea
  • Sah – antrenam mintea, dezvoltam gandirea logico-analitica
  • Inot – cladim un trup frumos si sanatos pentru o minte mereu activa si agera
Cluburi, an școlar 2015-2016 cuprinse în oferta școlii  
Nr.crt. Denumirea clubului Profesorul Clasa Descrierea clubului
1. Limba germană Laura Lăcătuș I-IV Pentru că școala noastră este o școala de elită, am introdus  a doua limbă modernă de studiu încă din clasele mici, tocmai pentru a oferi elevilor ocazia să acumuleze un bagaj cât mai mare de cunoștințe de timpuriu, când învățarea unei astfel de limbi este mai ușoară, deoarece necesită concentrare și atenție. Copiii își vor putea îmbogăți vocabularul mult mai ușor, prin logică, având structurile mentale dobândite. Însă, este un proces de lungă durată, deci avem nevoie de răbdare și tenacitate pentru a vedea rezultatele.  De aceea am elaborat o programă propie Școlii Metropolitane ARC pe baza programei școlare oferite de Ministerul Educației Naționale și a normelor metodologice specifice învățământului german,  desprinse în cadrul cursurilor de specializare ale Institutului Goethe dar și în cadrul activităților educaționale la care profesorul a participat, în țări vorbitoare de limba germană . În planificarea orelor de germană am ținut cont de descriptorii nivelului A (A1 - Nivelul Introductiv și A2- Nivelul Intermediar) din Cadrul European comun de referință pentru limbi. La finele studiilor gimnaziale toți elevii mei vor fi capabili să atingă standardele de performanță care se înscriu în nivelul A2, deși unii elevi ating aceste standarde încă din clasa a V-a și vor accede la nivelul B (B1- Nivel de bază și B2- Nivelul Avansat sau Independent). Totodată am ținut cont și de posibilitățile de dezvoltare ale următoarelor competențe cheie definite în cadrul European:  comunicare în limbi străine, competențe digitale, a învăța să înveți, competenţe sociale şi civice , conştiinţa şi expresia culturală. Competentele generale la care m-am raportat sunt: receptarea mesajelor orale, producerea mesajelor orale, receptarea mesajelor scrise, producerea mesajelor scrise. Pentru dobândirea competențelor de comunicare în limba germană am ales metode comunicative, tehnici interactive de lucru atât cu material fizice cât și cu material IT (jocuri online, simulări online, diferite aplicații IT) și activități individuale, centrate pe elevi și pe perechi  dar și de grup. În urma dobândirii cunoștințelor de limba germanp elevii vor avea mai multa încredere în ei și le va fi mai ușor în clasa a V-a când această disciplină de studiu va fi introdusă ca obligatorie.
2. Engleză Nativ Ben Stimpson Pregătit.-VII             One of the most important aspects of becoming fluent in a foreign language is using it on a regular basis, especially speaking it.  In each class, I try to provide students just such an opportunity, creating an environment where all levels (from the very beginner to the advanced) can put to use the vocabulary and grammar they have learned.  A typical class involves a small lesson followed by some form of game or fun activity in which students are required to speak in English, highlighting various points of grammar and covering a wide range of topics.  In such an environment, students are provided a place in which they can learn to speak English comfortably and confidently... and hopefully have fun during the process!
 3. Baschet Barbu Alexandru Pregătit.-VII             Pasiunea pentru baschet și dragostea pentru copii se regăsesc în programele de antrenament special concepute pentru ARC-ași. Clubul  de baschet ARC urmărește dezvoltarea sănătoasă și armonioasă a copiilor, cunoașterea și dezvoltarea posibilităților de mișcare a corpului, dezvoltarea capacității de comunicare și a spiritului de echipă, stimularea imaginației și a creativității, educarea calităților morale și de caracter.
4. Info ARC Tudor Rodica V-VII Calculatorul este cel mai important mijloc prin care putem să ne integrăm în diverse grupuri de oameni, să obţinem informaţiile pe care le dorim şi să ne prezentăm aptitudinile şi realizările noastre. Tehnologia Informaţiei şi a Comunicaţiilor (pe scurt TIC) se ocupă în primul rând de modul de funcţionare a calculatorului, de componentele şi mijloacele necesare utilizării eficiente a lui în cele mai diverse domenii (istorie, geografie, desen, matematică, economie, transporturi, turism, etc.). Informatica se referă mai mult la folosirea unor aplicaţii, pentru a crea alte aplicaţii, utile în rezolvarea unor probleme concrete. Acest lucru este realizat cu ajutorul algoritmilor transpuşi în programe prin intermediul unor medii de programare. Noi vom studia noţiuni legate de algoritmi şi limbajul de programare C++ în mediul de programare Code::Blocks, acesta fiind utilizat şi la concursurile si olimpiadele şcolare nationale si internationale. Ambele componente (TIC şi Informatica - limbajul C++ ) au o importanţa deosebită în dezvoltarea gândirii şi abilităţilor, necesare utilizării cu succes a calculatorului.        
5 Robotica Mindstorm EV3   Tudor Rodica V-VII Cursurile de Robotica  bazate pe setul Mindstorm EV3, potrivite copiilor de peste 9 ani, permit descoperirea elementelor de știință, tehnologie, inginerie și matematică (STEM) într-un mod distractiv, atrăgător și activ. Combinând construcțiile Lego cu soft-ul și activitîțile curriculare, copiii pot construi, programa și controla roboți. Copiii sunt încurajați să gândească pentru a găsi soluții creative pentru diverse ipoteze și apoi să le implementeze printr-un proces de selectare, construire, testare și evaluare. Acesta este un mod excelent de a-i determina pe copii să comunice, să coopereze și să experimenteze având la îndemână o serie de tipuri de senzori, motoare și dispozitive inteligente. Ei pot programa, testa și modifica instrucțiuni dintr-o varietate de  comportamente ale roboților pentru a indeplini diverse activități, bazându-se pe tehnologia roboticii din viața reală.  
                      Cluburi, an școlar 2015-2016 contra cost  
Nr.crt. Denumirea clubului Profesorul Clasa Descrierea clubului
1 Street Dance Instructor dans Oana Rotariu (Școala de dans Soft Step) Pregătit.-VII Școala de dans Soft Step este membră a Federației Române de Dans Sportiv (FRDS), cu rezultate importante pe plan național, având antrenori atestați de Ministerul Culturii, Sporturilor și Învățământului. Toate rezultatele sunt disponibile la FRDS și încep cu rezultatele copiilor de 4-7 ani și se termină cu titlul de vicecampioni naționali la Campionatul Național de la Cluj din 28 februarie 2015. Cursurile de dans ale școlii prezintă următoarele caracteristici: -stilurile de dans predate sunt variate: de la hip-hop, streetdance, la coregrafii amuzante pe melodii cunoscute și până la coregrafii de formații pe dansuri clasice; -consum masiv de energie. Îmbinăm cursurile de dans cu partea de încălzire și terminăm ora cu mici exerciții fizice pentru tonifierea spatelului și abdomenului. -finalitatea cursurilor de dans este reprezentația făcută de copii în cadrul serbărilor trimestriale organizate de școala de dans și participarea la concursurile de formații organizate în cadrul concursurilor FRDS.
2. Artă dramatică Particia Katona Pregătit.-VII          Copilul îşi asumă în timpul jocului diversele funcţii sociale şi experimentează comportamentele lor specifice atribuindu-şi roluri de Tată, Mamă, Copil, Patron, Vânzătoare, Doctor, Asistentă, Coafeză, Şofer etc., si acest lucru incercam sa-l ducem mai departe prin jocuri teatrale şi prin exerciţii de improvizaţie. A învăţa jucându-te înseamnă că, deşi experimentezi conştient, înveţi ceea ce este de învăţat în mod inconştient şi cât se poate de plăcut. Metoda mea de lucru se bazeaza pe experimentare aşa cum, pentru prima oară, l-a structurat Viola Spolin care a dus mai departe munca de o viaţă a profesoarei sale Neva L. Boyd  În manualele sale - „Improvisation for the Theatre”(1963, 1983, 1999), „Theatre Games for the Classroom” (1986), „Theatre Games for the Rehearsal” (1988, 1995, 1999) şi „Theatre Games for the Lone Actor” (2001), ca şi în workshop-urile pe care le-a ţinut de-a lungul vieţii, Viola Spolin prezintă o metodă bazată pe jocuri, fundament pentru învăţământul teatral, dar şi pentru alte domenii educaţionale asistenţa socială şi psihologie.Prin joc, prin observarea lumii înconjurătoare, prin contactul direct cu ea, atingând-o, simţind-o, gustând-o şi mirosind-o, aşadar tot prin experimentare, descoperim CINE suntem, CE se întâmplă, CE facem şi DE CE facem, CE vrem şi DE CE vrem, UNDE suntem, adica ne dezvoltăm personalitatea. Activitatea colectivă are darul de a stârni mult mai rapid energia creatoare. Organicitatea se manifesta plenar în timpul jocului si face ca tehnica să apară de la sine. Tehnicile teatrului sunt tehnicile comunicării. Copilul învaţă astfel, încă de la început, că poate comunica numai prin limbaj fizic, numai corporalizând temele. Rolul meu este să le deschid copiilor gustul pentru teatru ca exerciţiu cultural. Trebuie să am respect pentru adevăr şi să nu-i învaţ să se prefacă, să redea nişte şabloane ci să relaţioneze între ei, nu „să joace teatru”. E important să devină spectatori avizaţi de teatru şi consumatori de cultură, dar mai ales să-şi dezvolte gustul artistic cu ajutorul căruia ca viitor adult să îmbunătăţească mediul înconjurător, relaţiile sociale, să-şi optimizeze modul de viaţă.
3. Aikido Sensei Radu Niță Pregătit.-VII Şcoala de arte martiale Yoshinkan Aikido (în parteneriat cu Academia Aiki Seishin Ryu) contribuie la educaţia copiilor într-un mod inedit. Cursul „Aikido Kids” a fost creat special pentru a oferi copiilor abilitățile corespunzătoare vârstei şi dezvoltării lor fizice şi mentale, folosind o programă didactică aparte, ce îmbină exerciţiile fizice cu cele de autocontrol şi tehnică martială.   Astfel, antrenamentele urmăresc să imprime cursanților 10 elemente fundamentale dezvoltării umane: 1.      Disciplina şi responsabilitatea (tipice artelor marțiale şi mediului din dojo) – elemente pe care şi le vor menţine şi dezvolta ulterior şi în viaţă, dincolo de sala de antrenamente. 2.      Curiozitatea şi dorinţa de autocunoaştere – pentru că fără a te cunoaşte pe tine însuţi nu poţi ajunge la armonía trup-minte-spirit şi nici la autocontrol. 3.      Răbdarea şi perseverența – pe „Cale” (cum este denumit drumul autodezvoltării şi cunoaşterii în artele marţiale) copiii învaţă să nu mai caute scurtături, că trebuie să meriţi pentru a primi şi că trebuie să munceşti pentru a te putea bucura de o reuşită proprie. 4.      Încrederea şi siguranța de sine – fără excepţie, artele marţiale oferă practicanţilor încredere în sine; aceasta dezvoltă în timp o atitudine pozitivă şi relaxată care îi aduce persoanei în cauză numai beneficii. 5.      Modestia şi respectul – întotdeauna, oriunde şi cu oricine (respectul fiind atât față de sine, cât şi față de cei din jur). 6.      Eliberarea de stres şi echilibrul (atât fizic, cât şi psihic-mental). 7.      Atenția şi capacitatea de concentrare – ajungând să fie capabili să se implice într-o anumită activitate mai mult timp. 8.      Coordonarea mișcărilor – câştigând agilitate şi motricitate îmbunătățită. 9.      Abilități de lucru în echipă – copiii învaţă, contrar aparenţelor, că prin colaborare şi armonizare cu cei din jur se ajunge la rezultate semnificativ mai bune decât prin rivalitate, competiţie şi concurenţă. Trebuie în schimb să te întreci mereu pe tine însuţi, să fii într-o continuă concurenţă cu propia persoană. Astfel, comparaţiile cu alte persoane ajung în timp să fie total irelevante, punctul de reper fiind mereu tot TU, dar cel de ieri. Aici, copiii învaţă că cea mai grea luptă o porţi cu tine însuţi. Deviza: câştigi dacă azi eşti mai bun decât ieri, iar mâine mai bun decât azi. 10.  Controlul emoțional şi non-violența – copiii învaţă să nu mai reacţioneze instinctiv sau mecanic la stimuli externi; asta le va mări nivelul de conştienţă şi autocontrol, oferindu-le echilibru şi „claritatea minţii” atât de necesare în viaţă.  
4. Lego Echipa Bricks4Kidz Pregătit.-IV ClaseleEduBricks sunt o modalitate inovatoare de a dezvolta creativitatea și imaginația copiilor, folosind piese Lego® și știință. Cursurile constau în diverse proiecte specifice fiecărei vârste ce folosesc elemente din matematică, fizică, mecanică, literatură, robotică, programare de bază dar și limbă și literatură. La fiecare ședința se construiesc modele noi din piese Lego® care apoi prind viață cu ajutorul tehnologiei. Folosind piese Lego® combinate cu tehnologia, copiii construiesc nu doar modele din lumea înconjurătoare, dar asimileaza și informații complexe prin practică. Cercetările legate de modul în care elevii învață mai eficient au arătat ca acesta este cel mai bine susținut de activități de rezolvare a problemelor prin joacă și colaborare, care necesită prezentarea și susținerea ideilor lor. Ei pot asimila informații complexe cel mai bine când le pot pune în practică. Jocurile sunt o ocazie minunată pentru dezvoltarea cognitivă și afectivă. Copiii explorează, creează și interacționează în mod independent cu lumea din jurul lor. Obiective:
  • Introducerea principiilor de inginerie, arhitectură și robotică.
  • Explorarea conceptelor de matematică și știință.
  • Dezvoltarea cunoștințelor generale prin discuții referitoare la fiecare model.
  • Dezvoltarea abilităților sociale și emoționale cum ar fi răbdarea, munca în echipă și comunicarea-consolidarea încrederii de sine prin rezolvarea problemelor.
  • Îmbunătățirea îndemânării și a atenției la detalii.
  • Dezvoltarea imaginației și creativității -dezvoltarea abilităților de comunicare și prezentare a ideilor.
5. Pian Runceanu Adrian Pregătit.-VII Programul de lecții de pian dedicat  începătorilor inspiră dragostea pentru muzică tuturor participanților, indiferent de vârstă. Aceste lecții de pian au ca obiectiv să îi învețe pe copii cadrul general al muzicii, referitor la citirea notelor muzicale și ritm. Programul de lecții de pian dedicat celor de nivel intermediar are drept scop îmbunătățirea cunoștințelor muzicale și a repertoriului muzical. Lecțiile de pian destinate celor de nivel avansat au în vedere pregătirea acestora dincolo de nivelurile intermediare, în studierea muzicii la un nivel avansat și aprofundat.
6. Școala Micilor Vedete   Pregătit.-IV MICILE VEDETE este prima Școală de Film şi Televiziune pentru Copii din România, dedicată exclusiv copiilor cu vârste cuprinse între 6 şi 12 ani, înfiinţată în anul 2010 de către surorile Ariana şi Ema Pendiuc – regizor de film şi, respectiv, realizator de emisiuni de televiziune. Structura cursurilor de film şi televiziune pentru copii cuprinde mai multe disciplineTehnica de filmareInterpretare şi Dicţie. Cursurile pentru începători se finalizează printr-un Jurnal TV, în care copiii au roluri de prezentatori de ştiri, în timp ce, la finalul cursurilor pentru avansaţi, copiii primesc roluri într-un film de  scurtmetraj. Disciplina Interpretare (grupe începători şi avansaţi): - Exerciții de mișcare scenică – Jocuri de coordonare a mișcării, de concentrare, de memorizare – Improvizație și stimularea imaginației – Mișcare scenică, analiză gestuală Disciplina Tehnica de Filmare (grupe începători şi avansaţi): - Exerciții în fața camerei de filmat – Sunt folosite echipamente profesionale: camera de filmat, trepied, lumini, panouri, microfon, ecran (LCD)– pentru a simula un studio de televiziune – Tehnici de mișcare, de prezentare și de vorbire în fața camerei de filmat – Filmarea exercițiilor, proiectarea lor pe un ecran și analizarea lor sub îndrumarea profesorului Disciplina Dicție (grupe avansaţi): - Exerciții de dicție și tehnici de respirație.
7. Chitară Andrei Lăzăroiu Pregătit.-VII Cursul de chitară se adresează atât copiilor din clasele primare ( începând cu clasa pregătitoare) cât și copiilor din ciclul gimnazial pasionați de acest instrument și contribuie la dezvoltarea inteligenței muzicale și a creativității. Repertoriul ales este specific fiecărei vârste  și include de la cântece  de copii, cântece de tabără, dar și cântece ale unor artiști celebri.  În multe  situații  reportoriul este ales împreună cu copiii, ținând cont și de preferințele lor muzicale .  Pe întreaga durată a cursului, atmosfera este relaxată , tehnicile de predare sunt întotdeauna simple asftel încât copiii să îndrăgească instrumentul și să studieze întotdeauna cu plăcere.   Detalii curs chitară: Durata unui curs este de 50 de min.,  iar numărul maxim de participanți este de 4. Copiii vor veni cu instrumentul personal.
8. Canto Mădălina Cârcotă Pregătit.-VII A cânta înseamnă a transmite prin voce emoţiile noastre publicului, înseamnă a iubi muzica, a fi mai aproape de melodiile artiştilor noştri preferaţi, înseamnă a arăta tuturor cât de frumoasă poate fi viaţa în lumea muzicii. Dacă doreşti să-ţi dezvolţi vocea şi aptitudinile artistice, te aşteptăm la clubul de canto. Beneficiile cursurilor de canto, dicție și interpretare: -dezvoltarea inteligenței musicale; -dezvoltarea creativității; -armonie, dezvoltare, performanță, studiu individual consecvent;
9. Șah Murariu Andrei Pregătit.-IV Prin practicarea şahului de la o vârstă fragedă se dezvoltă şi se îmbunatăţesc abilităţile de învăţare, concentrare, a simţului logicii, autodisciplinei, respectului şi bunului simţ, precum şi asumarea consecinţelor acţiunilor şi actelor proprii – copiii învaţă sa ia decizii şi să şi le asume. Cursul de șah îi va ajuta pe copii să îşi găsească un hobby sau chiar o carieră prin aprofundarea acestui sport şi practicarea lui la un nivel avansat, dar în acelaşi timp îi va ajuta să-şi creeze un mod de gandire organizat şi logic, atât de util în multe domenii de activitate.